Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Haaswijk
Boerhaaveplein 19 2343 LT
Oegstgeest

Triage

Bij het maken van een afspraak vraagt de assistente  naar de reden van uw komst, zodat zij voor u een passende afspraak kan maken.  Indien u meerdere klachten wilt bespreken en dus meer tijd nodig denkt te hebben, geeft u dit dan door aan de assistente. Zij kan dan een dubbele afspraak voor u maken.

Wat betekent dat voor u?

De assistente stelt die vragen om in te kunnen schatten op welke termijn u de huisarts kan spreken of bezoeken, en hoeveel tijd ze hiervoor moet reserveren.

De assistente kan mogelijk zelf uw vraag beantwoorden en adviseren hoe u het beste met de klacht kunt omgaan.
Zij is voor deze taak opgeleid en bekwaam. Alle adviezen worden nabesproken met uw huisarts, die vanzelfsprekend verantwoordelijk blijft. Indien uw klacht naar uw inzicht prive is, kunt u dit aangeven en wordt daar rekening mee gehouden.

Wat zijn de voordelen?

  1. Wij weten nu vooraf wat de reden is van uw komst. Wij kunnen u dan bij de juiste medewerker plaatsen en voldoende tijd inplannen voor de behandeling van uw klacht. Hierdoor zullen de spreekuren meer op tijd lopen.
  2. Wij proberen op deze manier uw wensen en onze mogelijkheden zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen
  3. Wij kunnen uw klachten nu vooraf beoordelen en het consult beter voorbereiden, wat naar onze verwachting leidt tot een verhoging van de kwaliteit.

Zijn er ook nadelen?

De telefoongesprekken kunnen wat langer duren. U kunt in het keuze menu kiezen om terug gebeld te worden de assistente zal u dan aan het einde van de ochtend terug bellen.

Bij spoed kunt u uiteraard altijd direct een assistente aan de lijn krijgen.